Ofis Tasarımı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

  • Anasayfa
  • /
  • Ofis Tasarımı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?
PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Ofis Tasarımı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Ofis tasarımı yapacak kişiler tasarım fikirlerini araştırmaktadır. Mekanların estetiğini sağlayan parçaları bir bütün halinde sunmak, iş yerleri ve ofisler açısından büyük önem taşır.

Ofis tasarımı yapacak kişiler tasarım fikirlerini araştırmaktadır. Mekanların estetiğini sağlayan parçaları bir bütün halinde sunmak, iş yerleri ve ofisler açısından büyük önem taşır. Bu sebeple hem marka prestijinizi arttırmak hem de çalışanlarınızın verimliliğini üst seviyeye çıkarabilmeniz için, ofis dekorasyonunda oldukça titiz davranmanız gerekir. 
 
Çalışanlar zamanlarının büyük bölümünü ofiste geçireceği için ofis dekorasyonu çalışanlarınızın kendini iyi hissetmesi ve verimli çalışabilmesi açısından oldukça büyük önem taşır. 
 
Ofis dekorasyonunuzu yaparken, konfor odaklı olmalı ve çalışanlarınızı düşünerek hareket etmelisiniz. Aksi halde çalışanlar kendilerini yeterince rahat ve mutlu hissedemeyecek ve çalışma ortamlarını benimseyemeyecektir. Bu durum çalışanlarınızın çalışma verimini de olumsuz etkileyecektir.
 
“Ofis dekorasyonu yaparken nelere dikkat edilmeli?” sorusunun cevabını şu şekilde sıralayabiliriz:

Ofisinize Uygun Bir Tarz Belirlemelisiniz

Ofisinizi dekore ederken ilk olarak kendinize ve markanıza uygun bir tarz belirlemelisiniz. Bu sayede hem dış çevreye hem de çalışanlarınıza kararlı ve güven veren bir izlenim yaratabilirsiniz. Sektöre ve çalışma alanına göre seçilecek tema-tarz farklılık gösterebilir. Örnek vermek gerekirse, resmi ofis ve kuruluşlarda daha ciddi ve ağır bir tarz hâkim olurken, yaratıcılık gerektiren gayri resmi ofislerde bu durum tam tersi olabilmektedir. 
 
Bu sebeple faaliyet gösterilen alan, ofis dekorasyonunda göz önünde bulundurulması gereken bir diğer unsurdur. Çünkü göstereceğiniz bu titiz tutum; yaratacağınız imaj, marka değeriniz ve çalışanlarınızın verimi açısından belirleyici olacaktır. 

Mobilya Seçiminde Ofis Boyutunu Göz Önünde Bulundurmalısınız

Ofis dekorasyonu aşamasında dikkat edilmesi gereken bir diğer unsur da ofisin sahip olduğu alan olmalıdır. Ofisin alanına tam anlamıyla hâkim olmanız, mobilya konumlandırılması ve alanın en verimli şekilde nasıl kullanılabileceğine dair fikir üretmenize yardımcı olacaktır. 
 
Eğer alanınız küçükse, geniş ve gösterişli mobilyalar kullanmanız halinde; alan olduğundan daha küçük ve sıkışık görünecektir. Tam tersi, geniş bir ofiste minimal mobilyalar kullanılması ise boş ve cansız bir görünüm elde edilmesine neden olacaktır.
 
Bu sebeple mobilya seçimi yaparken hem mobilya boyutlarına dikkat etmeli hem de ofisin boyutuna uygun olacak tercihler yapılmalıdır.

Ofis Duvarlarında Açık ve Canlı Renkler Tercih Etmelisiniz

Ofiste kullanılacak duvar renginin, verimlilik üzerinde önemli rol oynayacağı unutulmamalıdır. Aynı zamanda renkler; ofisinizin ferah ve olduğundan daha geniş görünmesi için size önemli ölçüde yardımcı olacaktır. 
 
Ofisinizde olduğundan geniş ve ferah bir hava yakalamak istiyorsanız, bej, gri, krem gibi nötr renkler kullanmanız daha doğru olacaktır. 
 
Sade ve yumuşak pastel tonların hâkim olduğu duvarlara sahip ofisler, küçük göz yanılmaları sayesinde olduğundan çok daha büyük görünecektir. Bunun yanı sıra çalışanlarınızın yaratıcılığını olumlu yönde etkilemek için; sarı, yeşil, lila gibi canlı tonlara da dekorasyonunuzda rahatlıkla yer verebilirsiniz. 
 
Ancak ofisinizde birbirinden alakasız ve uyum içinde olmayan birçok renk kullanırsanız çalışanlarınızın konsantrasyonunun olumsuz etkileneceğini unutmamalısınız.

Çalışanlarınıza Konforlu Bir Alan Yaratmalısınız

Çalışanlarınızın, günlerinin büyük bir kısmını çalışma alanlarında geçireceğini unutmamalısınız. Bu sebeple çalışma verimini yükseltmek adına, onlara konforlu bir çalışma sahası yarattığınızdan emin olmalısınız. Özellikle bireysel masa ve sandalyeler konusunda oldukça titiz davranmalı ve ergonomik seçimler yapmalısınız. Unutmayın ki hiçbir çalışan kendini rahat hissetmediği bir alanda tam verimli çalışamayacaktır. 
 
Bunun yanı sıra ofisinizde karmaşık ve kopuk bir görümüm olmaması adına, masa ve sandalye seçiminde tek tip mobilyalar kullanmalısınız. Mobilyalarınızı konumlandırma aşamasında ise çalışanlarınıza bireysel alanlar yaratmaya özen göstermelisiniz.  

Aksesuar ve Aydınlatma Seçimine Dikkat Etmelisiniz

Ofis dekorasyonunda belirleyici olan bir diğer unsur ise aydınlatmadır. Aydınlatmanın ofis dekorasyonun genel havası üzerinde büyük etkisi vardır. Bu sebeple seçeceğiniz aydınlatma hem çok parlak olmamalı hem de gereğinden daha loş olmamalıdır. Ofisinizin, diğer eşyalar da göz önünde bulundurularak yeterli düzeyde aydınlanması oldukça önemlidir. 
 
Ofisinizde çalışanlarınızı rahatlatacak ve çalışma alanlarını benimsemelerine yardımcı olacak aksesuar seçimleri yapmanız da en az aydınlatma seçimi kadar önemlidir. Kullanılacak aksesuarlar ofise daha sıcak ve samimi bir hava katmaya yardımcı olacaktır.
 
Bir ofis dekore ederken, çalışanlarınızın istekleri ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak oldukça önemlidir. Çünkü kendilerini iyi hisseden ve çalışma ortamında mutlu olan çalışanlar potansiyellerinin çok daha üstünde performans gösterecektir. Bu da marka değerinizi olumlu yönde etkileyecektir.
 

23 51
Size daha iyi bir hizmet deneyimi sunabilmek için çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgi için kişisel verilerin korunması (çerez politikası) ve gizlilik sözleşmesi hakkında açıklama metnini inceleyebilirsiniz.